Code Center
گزارش تصویری برگزاری اردوی جهادی «افسران ولایت» نوروز 1402 در بخش ارم دشتستان+تصاویر
آخرين مطالب
admin بازديد : 214 دوشنبه 07 فروردین 1402 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری افسران ولایت: با شروع سال جدید و ایام نوروز، جهادگران قرارگاه افسران ولایت همچون سال های گذشته با حضور در مناطق محروم استان بوشهر به خدمت رسانی در این مناطق پرداختند.

حجت الله پارمان، مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر و یکی از جهادگرانی است که در این اردوی جهادی شرکت داشته و همین مسئله موجب شد تا ما به گفتگو با او بپردازیم.

اردو جهادی کجا برگزار شد/ چند روز با چند نفر؟

امسال اردوی جهادی نوروز 1402 در روستای رَونی و پُشت پر بخش ارم شهرستان دشتستان برگزار شد که جهادگران در این مناطق به فعالیت های مختلف جهادی پرداختند.

از حدود 2 ماه پیش در این مناطق شناسایی های لازم در عرصه های عمرانی، آب و آبخیزداری، فرهنگی و آموزشی، بهداشت و درمان ، مطالبه گری و اشتغال و کارآفرینی انجام شده بود و جهادگران به مدت یک هفته در این مناطق اردوجهادی برگزار کردند ومیانگین افراد اعزامی ما در این اردو به حدود 80 نفر می‌رسید که شامل دانشجو، طلبه، دانش آموز و دیگر اقشار مردمی می‌شد.

چه خدماتی در این اردو انجام شد؟

بچه های جهادی در این اردو به ساخت هفت مورد چشمه سرویس بهداشتی و دو مورد آبرسانی در مناطق محروم پرداختند. از دیگر فعالیت های انجام شده در این اردو می توان به حضور یونیت دندانپزشکی و پزشک داخلی در روستا اشاره کرد که حدود 80 نفر از مردم آن منطقه را ویزیت رایگان کردند. جُنگ شادی و مسابقات ورزشی بین جوانان روستا، کار با کودک و تشکیل گروه سرود از بچه های خود روستا، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم ویژه تحویل سال سر مزار شهید قایدی از دیگر برنامه های این اردو بود. در این اردو دکتر رضایی نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز بین جهادگرن و مردم حضور پیدا کرد و مطالبات مردمی را شنید و در انتها قول تامین بودجه فرش زمین چمن روستا و همچنین کمک برای ساخت و ساز مسجد روستای رونی را به مردم این منطقه داد.

حس و حال مردم از حضور بچه های جهادی رو توصیف کنید؟

فضای روستا با حضور بچه های جهادی حقیقتا تغییر کرده بود و مردم بسیار با انگیزه و بانشاط شده بودند و دوست داشتند که در کنار گروه جهادی مسائل و مشکلات روستاشون رو حل کنند و این بخاطر عملکرد خوب و اثرگذاری مثبت گروه جهادی در منطقه هدف بود.

هدف اصلی شما از برگزاری اردو در این وقت از سال چی بود؟

ما در این اردو به دنبال یک سری اهداف بودیم مثل احصا مشکلات و مسائل منطقه، مشخص کردن نقش مردم در حل مسائل و مشکلات، نقش گروه جهادی و در آخر استفاده از ظرفیت مردم و دولت و دستگاه های اجرایی در جهت حل مسائل و مشکلات منطقه. هدف ما جهادی ها از برگزاری اردو در این وقت سال این بود که بگیم اگرچه خیلی ها لحظه تحویل سال و ایام نوروز دوست دارند راهیان نور، کربلا، مشهد و جاهای زیارتی و سیاحتی باشند یا دیدن اقوام و نزدیکانشون بروند اما بچه های جهادی توی این ایام خوش سال قید همه این خوشی ها رو زدند و لحظه تحویل سال جدید رو کنار مردم محروم روستایی حاضر شدند و جشن گرفتند تا شور و نشاط و فضای امید آفرینی را در بین مردم جامعه با عملشون بیشتر کنند و این حقیقتا خیلی چیز با ارزشی است.

حرف آخر؟

حرف من این است که اگر راهی باشد که بتوان بوسلیه آن مشکلات مردم را حل کرد و انقلاب را به سامان رساند باید حتما با فکر جهادی و روحیه جهادی و حضور جهادی باشد تا بتواند اثرگذار باشد و در پایان پیشنهاد میکنم که حتما فضای اردوی جهادی رو تجربه کنید که قطعا یک فضای عاقبت بخیری برای همه ما است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تابلو اعلانات

لينک سايت ها

آمار سايت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی ديروز : 192
  • بازديد امروز : 43
  • بازديد ديروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز : 0
  • بازديد هفته : 912
  • بازديد ماه : 16,527
  • بازديد سال : 115,164
  • بازديد کلی : 490,220