Code Center
حجت الله پارمان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: در حال پیگیری انتقال یک روستا به پایین کوه هستیم
آخرين مطالب
admin بازديد : 796 شنبه 22 اردیبهشت 1397 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری افسران ولایت و به نقل از خبرگزاری دانشجو: گروه جهادی افسران ولایت مدتی است کارهای بزرگی را در بوشهر رقم می زند. دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی واحد بوشهر بنا دارند در حد توانشان از مشکلات روستاییان استان محروم بوشهر بکاهند. برای این کار نیز به روستاها سر می زنند و از نزدیک در جریان محرومیت ها و مشکلات آنها قرار می گیرند؛ قدم بعدی را بلندتر بر می دارند و تلاش می کنند راهی برای حل این معضلات پیدا کنند. این قدم ها می تواند از انجام کارهای اداری افراد سالخورده روستا باشد تا انتقال کلی یک روستا.

آشنایی با کارهای این گروه جهادی بهانه ای شد تا با حجت پارمان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی واحد بوشهر به گفتگو بنشینیم. 

خبرگزاری دانشجو: درخصوص فعالیت های گروه جهادی افسران ولایت در سال جدید بیشتر توضیح دهید.

پارمان: گروه جهادی افسران ولایت از آغاز سال 97، پنج شنبه جمعه های جهادی برگزار می کند؛ روستاهای محروم روستاهای هدف قرار دارند و هر هفته دانشجویان در حوزه های آموزشی فرهنگی، کارافرینی، مطالبه گری و... تلاش می کنند تا مشکلی را از نیازمندان برطرف کنند یک هفته کار جهادی صورت می گیرد؛ یک هفته کار عمرانی داریم؛ دوره های آموزشی مشاوره مشاغل خانگی و... در قالب پنج شنبه های جهادی در روستاها برگزار می شود و در واقع این کار توانسته تاثیر زیادی در روستاها داشته باشد.

انتقال یک روستا به پایین کوه؛ کار جالب گروه جهادی افسران ولایت/ اختصاص وام بلاعوض و واگذاری زمین به روستائیان

خبرگزاری دانشجو: مطالبه گری به چه صورت انجام می شود؟

پارمان: بسیاری از مشکلات روستاها از دید مسئولان دور می ماند؛ به همین دلیل دانشجویان جهادی گروه افسران ولایت با بررسی روستاهای هدف مشکلات آنها را شناسایی کرده و برای حل آنها با مسئولان صحبت می کنند در بسیاری از موارد مسئولان را به روستاها برده و از نزدیک آنها را در جریان مسائلی که روستاییان با آن روبه رو هستند، قرار می دهند.

انتقال یک روستا به پایین کوه؛ کار جالب گروه جهادی افسران ولایت/ اختصاص وام بلاعوض و واگذاری زمین به روستائیان

هفته پیش مدیر کل تعاون روستایی استان را به یکی از روستاها بردیم و او را در جریان مشکلاتی که روستاییان با آن روبه رو بودند، قرار دادیم؛ این هفته نیز قرار است در همان روستا جنگ شادی برگزار کنیم تا مردم را در اعیاد شعبانیه سهیم کنیم.

خبرگزاری دانشجو: گروه جهادی دانشگاه بوشهر از کجا شکل گرفت؟

پارمان: اگر بخواهیم از آغاز بحث جهادی صحبت کنیم باید به صدر اسلام و اقدامات پیامبر اسلام اشاره کنیم؛ اما پس از انقلاب به دلیل نابسامانی هایی که وجود داشت، امام خمینی به حاج عبدالله والی امر کردند که تو به جبهه نرو و به جای آن به روستاهای بشاگرد کرمان برو و کار عمرانی انجام بده و مشکلات روستاییان را برطرف کن؛ حتی حضرت اقا نیز قبل از انقلاب به کارهای جهادی می‌رداختند از سال 78-79 حرکت جهادی دانشجویان آغاز شد و این حرکت باعث شد مقام معظم رهبری دانشجویان را در جلسه جمع و آنها را به این کار تشویق کنند و از همان زمان اردوی جهادی هجرت 3 آغاز شد؛ ایشان در ان جلسه تاکید کردند مومن انقلابی حتی اگر یک آیه قرآن نیز به کسی آموزش دهد، توانسته است حرکت جهادی انجام دهد این حرکت باعث به وجود آمدن بسیج سازندگی شد.

انتقال یک روستا به پایین کوه؛ کار جالب گروه جهادی افسران ولایت/ اختصاص وام بلاعوض و واگذاری زمین به روستائیان

گروه جهادی افسران ولایت نیز با همین هدف شکل گرفت و در آن اقشار مختلفی مانند پزشک، مهندس، حتی مردم عادی حضور پیدا کردند؛ تمامی این اقشار با حضور در مناطق محروم تلاش می کنند مشکلی از این مردم حل کنند.

این گروه  در دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه بوشهر شکل گرفته است؛ اما امروزه شاهدیم که افراد زیادی با این گروه همکاری دارند و کارهای فرهنگی عمرانی و حتی کارهای بانکی اقشار ضعیف را برعهده می گیرند و انجام می دهند.

خبرگزاری دانشجو: گروه افسران ولایت مقرش در کجا قرار دارد؟

پارمان: مقر اصلی گروه در خود دانشگاه علمی کاربردی است؛ اما از آنجایی که همه اقشار جامعه به گروه ما لطف داشته اند این گروه گسترش پیدا کرده است و خدمات مختلف در جاهای متفاوت توسط مردم و دانشجویان از دانشگاه های دیگر نیز انجام می شود؛ اما کارها و برنامه ریزی ها در خود دانشگاه انجام می شود تمام برنامه ریزی ها در دانشگاه انجام می شود و علاقه مندان به کارهای جهادی را در جریان برنامه ریزی ها قرار می دهیم.

خبرگزاری دانشجو: حمایت مردم از گروه جهادی به چه صورتی است؟

پارمان: فوق العاده است، پزشک ارتوپد چند روز پیش با من تماس گرفت و از من خواست برای پنج شنبه جمعه جهادی برای ویزیت رایگان برایش وقت بگذارم؛  اما آنقدر متقاضی برای کارها زیاد بود که توانستیم برای اواخر خرداد با او هماهنگ کنیم.

انتقال یک روستا به پایین کوه؛ کار جالب گروه جهادی افسران ولایت/ اختصاص وام بلاعوض و واگذاری زمین به روستائیان

بسیاری از پزشکان و متخصصان نیز در این راه به ما کمک می کنند ما مهندسین زیادی داریم که در کارهای عمرانی برای حل مشکلات مردم محروم به ما کمک می کنند و همه این کارها دلی و بدون هزینه انجام می شود.

خبرگزاری دانشجو: از مهمترین کارهایی که در حوزه مطالبه گری صورت گرفته است، برای ما توضیح دهید

پارمان: کار جالبی که دانشجویان در حال انجام آن هستند، انتقال یک روستا از دل کوه به پایین کوه است؛ به این صورت که این روستا در منطقه محرومی واقع شده است و کوه های بلند آن را احاطه کرده اند همین مسئله سبب شده است که مردم از لحاظ شغلی و بچه‌های روستا از نظر تحصیلات دچار مشکل شوند؛ زیرا رفت و آمد برای اهالی مشکل است و جاده کشی به روستا صورت نگرفته است و همین مسئله سبب شد پس از اینکه این روستا توسط تیم جست و جو شناسایی شد، بررسی و حل مشکلات آنها در دستور کار گروه قرار بگیرد.

در حال حاضر معاون استاندار، فرماندار با راهنمایی دانشجویان جهادی از این روستا دیدن کردند و مسئولان استانی از نزدیک در جریان مشکلات اهالی روستا قرار گرفتند؛ بنا بر این است که با وام بلاعوض و واگذاری زمین توسط مسئولان ذیربط خانه هایی با کمک گروه جهادی در پایین روستا ساخته شود و اهالی روستا از بالای کوه به پایین کوه نقل مکان کنند؛ زیرا این اتفاق سبب می شود اهالی روستا بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند؛ اما بحث دیگری که مطرح است، این است که از خانه های بالای روستا نیز برای درآمدزایی روستاییان استفاده شود؛ زیرا در نزدیکی روستا امامزاده ای قرار دارد که گردشگر زیادی را جذب می کند، قرار بر این است که پس از ساخت خانه روستاییان از آن خانه ها برای جذب گردشگر استفاده شود.

انتقال یک روستا به پایین کوه؛ کار جالب گروه جهادی افسران ولایت/ اختصاص وام بلاعوض و واگذاری زمین به روستائیان

خبرگزاری دانشجو: در حال حاضر این ماجرا در چه مرحله ای قرار دارد؟

پارمان: کارهای اجرایی آن با پیگیری بسیج دانشجویی انجام شده است و با استانداری نیز هماهنگ کردیم در حال حاضر پیگیر زمین برای ساخت خانه ها در پایین روستا هستیم.

خبرگزاری دانشجو: چند نفر در گروه جهادی افسران ولایت عضو هستند؟

پارمان: بیش از صد نفر در کارهای ستادی فعالیت می کنند که همه این ها از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیستند و دانشجویان دانشگاه های دیگر و حتی افراد فارغ التحصیل در این کار با ما همکاری دارند و در گروه های اصلی عمرانی، اصلی اقتصاد مقاومتی، اصلی کارافرینی، بهداشت و درمان و آسیب های اجتماعی ما را همراهی می کنند. افراد در گروه های 7 یا 8 نفره عضو می شوند و فعالیت ها را به طور مستمر انجام می دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تابلو اعلانات

لينک سايت ها

آمار سايت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی ديروز : 192
  • بازديد امروز : 133
  • بازديد ديروز : 869
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز : 0
  • بازديد هفته : 1,002
  • بازديد ماه : 16,617
  • بازديد سال : 115,254
  • بازديد کلی : 490,310