Code Center
وقتی مردم گروه جهادی را مورد اعتماد و امین خود می‌دانند/ گزارشی کامل از اردوی جهادی مرداد98 +تصاویر
آخرين مطالب
admin بازديد : 825 جمعه 25 مرداد 1398 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری افسران ولایت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب پرورش نیروهایی با تفکر انقلابی و جهادی است که حاضرند از خوشی های خود گذشته و بدون هیچ چشم داشتی دست به کار‌های خیر بزنند و خود را درگیر مشکلات و مسائل مردمی کنند که حتی از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند و می‌توان گفت اکثریت مردم جامعه آن‌ها را فراموش کرده اند.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با جهادگران فرمودند: نیروی انقلابی هیچکاره هم باشد ولی باز خودش را مسئول میداند و درمیدان جهاد حضور پیدا میکند و کمک میکند.

یکی از رسالت های دانشگاه ها و بسیج دانشجویی این است که در متن جامعه حضور پیدا می‌کنند و مشکلات و معضلات مردم را از نزدیک احصا کرده و برای حل آنها باتوجه به ظرفیت های موجود همفکری و برنامه ریزی ‌کنند.

گروه های جهادی چندین سال است که با این تفکر پیش می‌روند و به خود فهمانده اند که باید در میدان عمل بود و تصمیم و اقدام جهادی انجام داد تا کار پیش برود و معتقدند با این نگرش است که میتوان  مشکلات کشور را حل نمود.

دانشجویان بسیجی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، گروهی از این جهادگران هستند که به همراه طلاب و با مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه قدم در این راه گذاشته اند و پس از شناسایی مناطق محروم استان برای کمک به اهالی، اردوی جهادی برگزار می‌کنند. "بخش بوشکان" یکی از مناطق محرومی است که این گروه جهادی حدود 2 سال است که به عنوان منطقه هدف مشخص کرده و امسال نیز این جهادگران به مدت 12 روز در این منطقه مستقر بودند و به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

حجت الله پارمان، مسئول گروه جهادی افسران ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و یکی از جهادگرانی است که در این اردوی جهادی شرکت داشته و همین مسئله موجب شد تا ما به گفتگو با این جهادگر بپردازیم.

اردو جهادی کجا برگزار شد/ چند روز با چند نفر؟

اردوی جهادی امسال نیز همچون سال گذشته در بخش بوشکان برگزار شد که جهادگران در شهر بوشکان و روستاهای حومه این شهر همچون روستای ایل شهر، امام زاده، تنگخون و منصورآباد به فعالیت جهادی پرداختند.

از حدود 2 ماه پیش در این مناطق شناسایی های لازم در عرصه های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشت و درمان و اشتغال و کارآفرینی انجام شده بود و جهادگران به مدت 12 روز در این مناطق اردوجهادی برگزار کردند ومیانگین افراد اعزامی ما در این اردو به حدود 80 نفر می‌رسید که شامل دانشجو، طلبه، دانش آموز و دیگر اقشار مردمی می‌شد.

یکی از اتفاقات جالب در این اردو حضور جهادگری از استان همدان در بین جهادگران استان بوشهر بود که باوجود دوربودن مسافت و گرمای هوا در استان بوشهر، این سختی ها را تحمل کرده بود و به عشق خدمت و کارجهادی دراردوی جهادی افسران ولایت حضور پیدا کرده بود که این کار موجب انگیزه و قوت قلب بیشتر برای جهادگران ما به شمار می رفت.

چه خدماتی در این اردو انجام شد؟

بچه های جهادی با توجه به این که از سال گذشته در این منطقه حضور داشتند و اقداماتی انجام شده بود، در این اردو نیز به تکمیل کارهای قبل همچون دو مورد ساخت و ساز منزل برای خانواده مستمند پرداختند. از دیگر فعالیت های انجام شده در این اردو می توان به سه مورد تعمیر و ترمیم منزل خانواده های بی بضاعت و مستمند، دیوار کشی برای سه مورد خانواده مستمند، ایجاد و راه اندازی پرورش بوقلمون برای خانواده بی بضاعت، ایجاد و اندازی کارگاه ترشی محلی برای خانواده بی بضاعت، برگزاری مشاوره های شغلی و کسب کارهای کوچک و خانگی برای خانواده های بی بضاعت و کم درآمد، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری شهر بوشکان با هدف بازاریابی و ایجاد تولید در منطقه، ویزیت و درمان رایگان همراه با داروی رایگان به روستاهای امام زاده - منصور اباد- تنگ خون و احمدی از بخش بوشکان، برگزاری کارگاه خیاطی در منطق محروم بوشکان، برگزاری مراسم شبی با شهدا با حضور سردار کفاش و مداح کشوری در شهر بوشکان، دیدار و بازدید از خانواده های بی بضاعت و مستمند منطقه، پیگیری و مطالبه مشکلات حاد و ضروری منطقه مثل: آب- راه و تحصیل در منطقه بوشکان و برگزاری کلاس های آموزشی و تحصیلی برای دانش اموزان شهر بوشکان اشاره کرد.



چه کارایی در دست پیگیری دارید؟

از جمله کارهای در دست پیگیری و مطالبات مهم گروه جهادی در بخش بوشکان، پیگیری آب روستای تنگخون، منصور آباد و احمدی است که مردم این روستاها سالهاست که بدون لوله کشی آب زندگی می کنند و آب از طریق تانکر با ظرفیت محدود برای آنها تامین می شود که مردم این روستا را با مشکل جدی در آب آشامیدنی و شست وشو مواجه کرده که گروه جهادی جهت حل این مسئله چند وقتی است که ورود پیدا کرده و بزودی قرار است این مسئله از طریق بخشداری و دیگر نهادها با کمک گروه جهادی حل شود. از دیگر موارد در دست اقدام جاده صعب العبور روستای تنگ رود است که نیازمند تسطیع جهت عبور و مرور است، همچنین در روستای احمدی دانش آموزان در یک کانکس بدون وسیله سرمایشی تحصیل می کنند که بناست بزودی با پیگیری های گروه جهادی مدرسه ای کوچک برای آنها زده شود و همچنین پیگیری و راه اندازی مشاغل خانگی همراه با کارگاه های آموزشی برای اهالی تا روستاها همچون گذشته مولد شوند و محصولات خود را به شهر عرضه کنند.


چه کسایی در اردوی جهادی حاضر و از کارها بازدید کردند؟

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان بوشهر که قول همکاری و مساعدت های خوبی در جهت پیشبرد کار جهادی در منطقه دادند. همچنین سردار کفاش مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی، مسئول حوزه نمایندگی بسیج دانشجویی و مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان بوشهر، دکتر زرین فرمعاون استاندار و همچنین بخشدار بخش بوشکان، دکتر اسکندری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و مداح کشوری حاج اسلام میرزایی از خدمات و فعالیت های جهادگران در اردو بازدید کردند.

چه مشکلاتی در منطقه هدف وجود داشت؟

منطقه بوشکان منطقه بسیار با ظرفیتی است که با برنامه ریزی خوب میتوان کارهای بزرگ و تاثیرگذاری در آن منطقه انجام داد. مشکل عمده مردم آن منطقه بی انگیزگی و عدم تحرک در کار است که یکی از اهداف ما در بلند مدت نیز همین است که شور و نشاط  را در بین مردم ایجاد کرده و کلمه ما میتوانیم را بر زبان ها جاری و ساری کنیم.

مشکلی که متاسفانه چند سالی است گریبان روستایی ها شده و روستاهای بخش بوشکان نیز گرفتار است، بحث مصرف گرا شدن روستاییان است، درحالی که روستا در گذشته منبع تولید بوده و مردم از شهر برای خرید خود به روستا می آمدند نه بالعکس. گروه جهادی جهادی افسران ولایت یکی از اهداف خود را در منطقه بوشکان تغییر همچین نگرشی قرار داده و امیداوریم بتوانیم همچون گذشته روستاها را غنی از تولیدات اصیل روستایی و صادرکننده به شهرها کنیم.

برخورد مردم با بچه های جهادی چطور بوده؟

اتفاق خوبی که در منطقه افتاده ارتباط مردم و انس الفت آنها با گروه جهادی است و مردم گروه جهادی را از خود می دانند و مورد اعتماد و امین خود محسوب می کنند. مردم از جاهای زیادی بدقولی شنیده‌اند اما از گروه جهادی بدقولی نشنیده اند و با تمام وجودشون به گروه جهادی ایمان دارند. گروه جهادی را مجموعه‌ای می‌بینند که می‌توانند به او اعتماد کنند و به مشکلاتشان رسدیگی کند. این جایگاه گروه جهادی در منطقه بوشکان است.


آیا اردوی دیگه ای هم در تابستان دارید؟

بله، این اردوی جهادی اخرمان در تابستان نیست و ان شاءالله بناست دهه اخر شهریور ماه که مصادف است با دهه دوم محرم در روستاهای شاه پسرمرد و درنگ بخش بوشکان اردوی جهادی برگزار کنیم.

حرف آخر؟

اتفاق خوب دیگری که در اردوهای جهادی رخ داده این است که علاوه بر خود بچه های جهادی که حضورشان چشمگیر است، خانواده های آنها، اقوام و دوستانشان را هم درگیر کار جهادی کردند و به حمدلله تفکر جهادی روز به روز در جامعه و مردم در حال گسترش است وامیداوریم روزی برسد که این گفتمان جهادی کل جامعه را فرا بگیرد که هرکس به هم نوع خودش کمک کند. در پایان امیدوارم این کارهای جهادگران که خالصانه خودجوش و بدون هیچگونه چشم داشتی انجام می شود مورد رضایت خدای متعال و اهل بیت عصمت علیهم السلام، خاصه حضرت حجت (عج) قرار بگیرد ان شاءالله.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تابلو اعلانات

لينک سايت ها

آمار سايت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی ديروز : 117
  • بازديد امروز : 395
  • بازديد ديروز : 286
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز : 14
  • بازديد هفته : 681
  • بازديد ماه : 30,339
  • بازديد سال : 98,207
  • بازديد کلی : 473,263